Dagens ris !

Godmorgon vänner och ovänner.

Blir en tripp till Väla med min kusin innan mitt supersköna arbetspass börjar, har jag ens nämnt hur bra vi har det i vår fina butik? Lyx att jobba :)
Har ett bra tips till er som inte vet om det redan, alla Sveriges Bik Bok-butiker kommer idag att ha 50% rea på allt sortiment som finns inne! Så passa på att fynda nu medans ni kan, det är
definivt värt det att åka in en runda och se sig omkring iallafall :) Happy shopping girls!

För övrigt vill jag dela ut dagens största (om inte årets) ris till mina usla medresenärer på buss 506 från Ängelholm till Helsingborg. Skäms på er usla människor.
En gammal man raglar med stora svårigheter på bussen med sin rullator framför sig, då han är väldigt gammal tar själva biljett-betalningen sin lilla tid och jag skäms för att höra folk som suckar bakom den stackars mannen. Redan där börjar mitt så annars fridfulla blod att koka i varje liten partikel och ven i min kropp.

Men inte nog med detta, när han då har betalt sin biljett ska han försöka ta sig till mitten av bussen där han måste ställa sin rullator för att den ska stå stabilt. Nu visar det sig att rullatorn är på tok för bred för att kunna rulla fram så han försöker att baxa fram den. UTAN ATT NÅGON HJÄLPER HONOM. NÄ FY. SKÄMS PÅ ER ALLA SOM SATT PÅ BUSS 506 IDAG OCH STOD OCH KOLLADE PÅ. FY SKÄMS.

Jag fick tränga mig förbi alla, då jag satt längst bak i bussen och jag och han fick på något sätt över hans rullator till mitten. Märk noga att bussen var fylld av både män och unga killar som med ett enda handlyft kunde gjort mer nytta än jag och den här mannen ihop. Jag blir äcklad av vart världen är på väg. FLYFÖRBANNAD OCH ÄCKLAD. SKÄMS PÅ ER USLA MÄNNISKOR.

Kunde heller inte hålla mig utan jag fick nog ett smärre utbrott som blev högljuddare än vad jag hade tänkt, men det förtjänar ni tamigfan! Inte ett ord ångrar jag era uslingar.

Så efter ett utbrott, ett dussin konstiga blickar från mina usla medresenärer och ett tjafs med busschauffören sitter jag nu och skäms för ER skull som betett er så jäkla tragiskt. Ni borde skämmas ögonen ur er.

Skäms.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback